«امین آزادبخت» به عنوان مدیر جدید روابط عمومی اتاق بازگانی لرستان منصوب شد


 
 طی حکمی از سوی دکتر حسین سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی لرستان، امین آزادبخت به عنوان مدیر جدید روابط عمومی اتاق بازگانی لرستان معرفی شد
آزادبخت دارای مدرک کارشناسی روابط عمومی و سوابق رئیس خانه مطبوعات لرستان، کارمند روابط عمومی استانداری ، خبرنگار خبرگزاری ایرنا ، صاحب امتیازی و مدیر مسوولیِ پایگاه خبری و دوهفته نامه میرملاس و همچنین صاحب امتیازی و مدیرمسئولی ماهنامه هنارس را در کارنامه خود دارد.قابل ذکر است پیش از این کرمرضا تاجمهر این مسوولیت را برعهده داشت.
 
"Amin Azadbakht "  has been appointed as the new director of public relations for the Lorestan Chamber of Commerce
 
 

 

عیادت آقامحمدی نماینده ی مردم خرم آباد از امین آزادبخت

IMG_0290

 

عیادت آقامحمدی نماینده ی مردم خرم آباد از امین آزادبخت

به گزارش میرملاس ، آقامحمدی نماینده ی مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل امین آزادبخت مدیر سایت میرملاس از وی عیادت و جویای سلامتی و پروسه ی مداوای وی و خانواده اش شد.

آقامحمدی در این عیادت نسبت به عدم برخورد سازمان نظام پزشکی با زیرمیزی دریافتی توسط برخی پزشکان انتقاد کرد.

وی افزود : بحث زیرمیزی ها در جامعه پزشکی هم اکنون در حال تبدیل به یکی از بزرگترین معضلات این قشر از جامعه است و این در حالی است که پزشکان باید از امین ترین و بی پیرایه ترین اقشار جامعه بوده و اسیر چنین آلودگی هایی نشوند.

ایشان در ادامه اظهار امیدواری کرد که با درایت مسئولان علوم پزشکی استان با این پدیده ی زشت و برخورد با پزشکان خاطی دیگر در استان شاهد چنین جریاناتی نباشیم.

وی در پایان برای آزادبخت و خانواده اش آرزوی سلامتی کرد و گفت : امیدوارم هرچه سریعتر ایشان با بهبودی کامل به عرصه ی خبر و اطلاع رسانی که تا کنون در آن موفق و تاثیرگذار بوده اند بازگردند.

IMG_0287

یک خبرنگار پشت درِ زیرمیزی!

bimar_206257 copy

یک خبرنگار پشت درِ زیرمیزی!

حشمت اله آزادبخت /سیمره : قصه از جایی شروع، نه، شلوغ شد که امین آزادبخت مدیر سایت میرملاس، نه آن صخره‌ی دل‌شکسته که روزگاری پر از تصویرهای روشن بود و امروز به میرپلاسی سرشکسته تبدیل شده است، به همراه خانواده‌اش به دهان بوآی آدم‌خوار جاده‌ی کوهدشت به خرم‌آباد وارد شد و درنیمه‌ی راه بر اثر سانحه‌ی رانندگی یک‌راست به تخت بیمارستان عشایر خرم‌آباد! منتقل شدند. خوشبختانه تیر مرگ از سرشان گذشت و با پاهای شکسته و قفسه‌های فرو رفته روی تخت‌های آه و ناله منتظر امداد ماندند. همراهان، عکس‌ها و آزمایش‌های بیمارستان را زیر بغل امید گرفته و شتاب پاهای پیاده را به مطب شخصی آقای دکتر رساندند. آن‌جا برای عملیات پیش از عمل، مبلغ ۶۰۰هزار تومان، زبانم لال! زیر میزی خواستند. اما همراهان غیور و تصمیم امین از غیرت ژورنالیستی سواستفاده کرده و دست به جیب باج نبردندو ترجیح دادند ناله‌ی سر به سقف مجروحان بلندتر شود اما برای یک بارهم شده کمر تسلیم زیر بار ستم خم نشود…
این بار اما با سر فرود افتاده‌ی التماس به مطب شریف آقای دکتر رفتند که این بار منشی سرِ بزرگواری برداشت و دهان بخشش باز کرد و یک‌صد هزار تومان به گل روی شما تخفیف داد و من تصمیم گرفتم دویست هزار تومان اجاره خانه‌ام را ماهانه برای دکتر مستمند پست کنم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به دیدار امین آمد و ماجرا را در گوش توجه‌اش پچ پچ کردیم. دکتر به رئیس بیمارستان گفت: هیچ‌کس حق ندارد از تصادفی‌ها مبلغی دریافت کند. و این خلاف قانون بیمارستان است و ازرئیس بیمارستان خواست پی‌گیر قضیه شود. رئیس بیمارستان هم با صورت سرخ شده از سیلی ماجرا خواستار برخورد با دکتر فوق‌الذکر شد و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست پزشکی دیگری به بیمارستان معرفی شود و ضمن ابراز ناراحتی از قضیه، توضیح داد که این مسائل بیرون از محدوده‌ی بیمارستان اتفاق می‌افتد…
القصه جناب«دکترِ دیگر» به اتاق شماره‌ی شش آمد و وقتی از وی خواستیم آستین جراحی را هرچه زودتر بالا بزند، فرمود: با من هماهنگ نشده و امکان دارد فردا عازم تهران باشم. خلاصه سرِ حوصله‌اتان را درد نیاورم برخی نماینده‌های مجلس هم که صدای گوش‌خراش دهل ماجرا درگوش مسئولیت‌شان پیچیده بود از پشت موبایل‌های اعتراض پی‌گیرشدند و با رئیس علوم پزشکی لرستان تماس گرفتند…
و سرتان را به دردتر نیاورم این‌که از قرار معلوم فردایِ این نوشته عمل‌ها انجام خواهد شد. حالا قرار است یک خبرنگار سمج فردا به تیغ مهربان جراحی سپرده شود اما خانواده‌اش با پای خمیر شده و دنده‌های فرو رفته در کبد پشت درِ مسدود زیر میزی دراز کشیده‌اند و ناله‌هایشان دم به دم از برج‌های فلک‌الافلاک بالاتر رفته است.
با رئیس بیمارستان، که جا دارد به خاطر سرکشی گاه‌به‌گاهش از بیماران قدردانی کنم، مشغول صحبت بودم که مردی با قد بلند افتاده‌اش قدم‌هایش را به ما رساند و گفت: ببخشید آقای دکتر پول را به حساب شخصی دکتر واریز کنیم یا به بیمارستان بدهیم؟! دکتر در حالی که سر شرمش را همراه لبخندی تکان داد، گفت: فقط حساب بیمارستان.
حالا من مانده‌ام و شبی که باید همراه ضجه‌های بیماری باشم که روی تخت درد دراز کشیده است. این‌جا تن شکسته‌ی خواهرزاده مقابلم مچاله افتاده و در ساختمان بغلی خواهرم با دنده‌های شکسته‌ی سینه و طبقه‌ی بالای سرم دیگری که زانوی خمیرشده امان از قرارش بریده است.
کلاغ قصه‌ی ما در هوای زیرمیزی‌ها و …ها و …ها هرگز به خانه‌اش نمی‌رسد اما مسئولان نظام پزشکی ما که در هوای مسئولیت و مدیریت نفس زندگی می‌کشند و از قرارِ معلوم از این قانون خود ساخته زجر می‌کشند، باید خودکار قرمز برخورد برداشته و ضمن شناسایی دکترهای شریف خاطی، خط قرمزی روی صورت اجحافشان بکشند چرا که در هر صورت انگشت تیز انتقاد و اعتراض، آن‌ها را نشانه می‌گیرد که بر صندلی مدیریت بیمارستان‌ها و دانشکده‌های علوم‌پزشکی و مراکز درمانی نشسته‌اند.
جدای از این درددل جا دارد از قدم‌رنجه‌ی مدیرکل ارشاد لرستان، مدیرکل کتابخانه های استان ، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و مدیر روابط عمومی‌اش، رئیس بیمارستان عشایر و اهالی قلم و سرکشی‌شان از مدیر مجروح سایت میرملاس نیوز سپاس‌گزاری کنم.

 

در بیمارستان

mirmelas00001

امین آزادبخت مدیر پایگاه تحلیلی خبری میرملاس نیوز، روز گذشته به اتفاق خانواده در محور مواصلاتی کوهدشت- خرم آباد دچار سانحه ی رانندگی شدند و هم اکنون به علت جراحات وارده در بخش ارتوپدی بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد بستری می باشند. صبح امروز برخی از مسئولین استانی از جمله : ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان و معاونین ایشان، ریاست بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شاخه ی لرستان ، مدیر کتابخانه های عمومی استان لرستان و نیز جمع کثیری از مسئولین نشریات استانی، خبرگزاری ها و خبرنگاران رسانه ها از ایشان عیادت نمودند.همچنین آقایان دکتر آقامحمدی و دکتر کائیدی نمایندگان مردم خرم آباد و پلدختر در مجلس شورای اسلامی تلفنی جویای حال وی شدند.

mirmelas00002

نکته اینکه میرملاس نیوز در کنار سایر رسانه های استان ضرورت تسریع در روند تکمیل چهارخطه ی کوهدشت -خرم آباد را در دفعات مکرر به مسئولین شهرستان و استان گوشزد نموده است. جاده ای که سالانه جان تعداد زیادی از مسافرین را گرفته یا به خطر می اندازد و به تعبیری به آتاری مرگ تبدیل شده است.

سفر کیش و نورچشمی ها !

 

سفر کیش و نورچشمی ها !

 

داستان از همان روز خبرنگار آغاز می شود که ناگهان بیش از دو صد نفر در سالن حاضر می شوند و جالب این است همه خود را خبرنگاران بحق عرصه خبر و اطلاع رسانی استان معرفی می کنند و این است که روز خبرنگار هر ساله در لرستان به عنوان روز رونمایی از زیرخاکی های خبری استان تلقی می شود.
افرادی که یکبار دیدارشان در یکی از جلسات خبری دریغ است و افسوس!
و روز خبرنگار در لرستان به هیاهویی تبدیل می شود که اصلا فلسفه این روز و رسیدگی به مشکلات خبرنگاران هر سال و هرسال در حاشیه قرار می گیرد و نکته اصلی به اضطراب بودن یا نبودن در مراسم روز خبرنگار ختم می شود.
خبرنگارانی که در طول سال در تمامی مراسم و جلسات هستند و بسیاری از آنان به واقع با سابقه چند ساله بدون هیچ چشمداشتی تلاش می کنند اما باید در روز خبرنگار به دلیل کثرت خبرنگار نماها در حاشیه باشند و در این مراسم یا حضور نداشته یا با دلخوری حاضر شوند.
اما داستان به اینجا ختم نمی شود و انگار که مافیای شکل گرفته دست از سر خبرنگاران ساعی استان بر نمی دارد و نمک پاشی به زخم کهنه این قشر بی بهره در طول سال همچنان ادامه دارد.
چندی پیش در اوج بی خبری خبر رسید که جمعی از رسانه ای ها و خبرنگاران ” خدوم و زحمتکش” را به مشهد مقدس برده اند که ما سکوت کردیم و گفتیم زیارتشان قبول !
و امروز نیز شستمان خبردار شد که جمعی از این ” خدوم ها و پیشکسوتان” خبر را به کیش و قشم و شاید دبی برده تا از خستگی حضور همیشگی در جلسات بکاهند و نفسی تازه کنند!!!
بگذریم ازاینکه برخی از این دوستان همیشگی با اهالی محترم خانواده به این سفرها عزیمت می کنند، سوال این است که انتخاب این افراد با چه ملاکی و توسط چه سیستمی صورت گرفته؟ آیا فراخوانی اعلام شد و یا اینکه انتخابات از طریق کانال های زیرزمینی و با نظارت مافیای همیشگی بوده است؟
چرا همواره یک قشر خاص در راس برنامه های فرهنگی جامعه ی خبری استان قرار دارند و افراد به واقع زحمتکش و با سابقه همیشه باید از این برنامه ها محروم و بی نصیب باشند؟!
رسالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات در این میان کجاست؟
چرا این انتخاب ها از کانال خود پیش نمی رود و به ظاهر اداره ارشاد و خانه مطبوعات نباید در جریان این انتخاب ها و سفرهای تفریحی نورچشمی ها باشند؟
نورچشمی ها یی که به جرات می توان گفت سابقه چند تن از آنها در مجموع به پای زحمت و تلاش یکی از پیشکسوتان همیشه محروم نمی رسد اما تعداد و آمار خیر و برکاتی که به لطف برخی افراد بر آنها نازل شده بیش از سن قانونی شان است!!؟

 

امین آزادبخت / میرملاس

میرملاس یک ساله شد!


شهناز خسروی / میرملاس نیوز : 

میرملاس یک ساله شد!

 

به جای این که به تاریکی لعنت بفرستید ، شمعی برافروزید.(کنفوسیوس)
یک سال است که میرملاسی ها شمعی برافروخته اند،بی ادعا و بی پیرایه.
یک سال است که میر ملاسی ها نفس به تنگ آمده ی زاگرس وبلوط های سوخته را هوار می کشند ، بغض فروخورده ی همیان و سرخ دم و میر ملاس و زخم های آن دشت وسیع بهت زده را.

میرملاس نیوز یک ساله شد !

یک سال سن زیادی نیست ولی برای میرملاسی ها دستاوردی بیش از یک سال فعالیت رسانه ای به همراه داشت و تجربه ای فراتر از آن چه در یک سالگی اندوخته می شود.
پایگاه تحلیلی خبری میر ملاس، فعالیت جدی اش رادر بیستم دی ماه ۱۳۹۰ آغاز کرد . در آن روزها شاید کمتر کسی فکر می کرد ،میرملاس در کمتر از یک ماه به پربیننده ترین سایت استان لرستان تبدیل شود . در روز ۷اسفند ماه ،یعنی در بحبوحه انتخابات مجلس نهم، آماربازدیدکنندگان این سایت از مرز ۳۳ هزار نفر گذشت.
بی تردید جوجامعه وشور انتخاباتی حاکم بر آن ، در این موفقیت واین شروع توفانی برای سایتی که اخبار لحظه به لحظه انتخابات را به مردم گزارش می داد،بی تاثیر نبود. مردمی که به امید یافتن مرهمی برای زخم های کهنه ی دیارشان چشم به میدان بهارستان دوخته بودند، حالا می توانستند هرگونه تغییر وتحول در صف آرایی جریان های تاثیر گذار در انتخابات را در میرملاس نیوز ببیند و مهمم تر از آن آرا خود را.انتخاب زمان مناسب برای ورود به عرصه ی فعالیت رسانه ای از سوی میرملاس نیوز را نمی توان تصادفی تلقی کرد .انتخابی که حاکی از موقع شناسی مدیر جوان و پرتلاش آن بودکه پیش از این ،بیشتر به عنوان عکاسی ارزشمند شناخته شده بودتا خبرنگار یا مدیری موفق .
درادامه ی مسیر و فاصله گرفتن از روزهای پرهیجان بهمن و اسفند ۹۰ ،این پایگاه خبری با راه اندازی سرویس های ادبی،فرهنگی،هنری،اجتماعی،اندیشه، حقوقی ،سیاسی،ورزشی و به کار گرفتن دبیران جدی و مسئول نشان داد که رسانه ،مخاطب و نیاز هایش را می شناسد و با پرهیز از در غلتیدن در ابتذال و سطحی نگری وبا ایجاد محیطی تعاملی، درارضای سلیقه های مختلف می کوشد.
میرملاس گرچه نامش را وامدار میرملاس تاریخی، یادگار ۱۲هزارساله ی مردم این سرزمین و نخستین تجلیات ذوق هنرمندانه ی آنان است،ولی فراموش نکرده است که این میراث فرهنگی در آن سوی دنیا خواهرانی دارد به نام گلاسکو و آلتامیرا.پس خوانی گسترده است از میراث جمعی بشر،از ترکه میرو امیرپوروحافظ وشاملو تا پل والری و سیلویا پلات و لورکا و شیمبورسکا.
میرملاس نیوز که رسالت اصلی خود را اطلاع رسانی بدون جهت وتبدیل شدن به یک مرجع خبری در سطح استان تعریف می کند، در شرایطی که تمایلات قوم گرایانه ،برخی رسانه های ما و فضای روشنفکری استان را آزار می دهد، ضمن حفظ رسالت اصلی خود ،نگاهی هرچند مختصر به عرصه های ملی و فرا ملی دارد.چرا که می داند انسان امروز ساکن دهکده ی جهانی است.
میرملاس نیوز با بهره گیری مناسب از رسانه های مختلف چون عکس،ویدئو و متن های گفتاری در کنار متون نوشتاری، به یک مولتی مدیا(چند رسانه ای) تبدیل شد ه است که اگر مورد حمایت جدی اهالی رسانه قراربگیرد، نقش آفرینی های موثرتری در حل مشکلات اجتماعی،اقتصادی،زیست محیطی و فرهنگی استان لرستان و زدودن غبار محرومیت از چهره ی این استان و به ویژه شهرستان کوهدشت، خواهد داشت.
خواهر ،برادر،هم شهری وهم استانی فرهیخته !شمع وجود میرملاس رادر آستانه ی ورود به دو سالگی فروزان تر کنیم.

 

 

Untitled-1-copy1

 



زیبایی شناسی یک عکس

زیبایی شناسی یک عکس
نگاهی به عناصر نشانه ـ معناشناختی عکس ” کمانداران ”
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ لطیف آزادبخت / میرملاس نیوز :

 

زیبایی شناسی یک عکس
نگاهی به عناصر نشانه ـ معناشناختی عکس ” کمانداران ”
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ لطیف آزادبخت / میرملاس نیوز :


 

کمانداران عنوان عکسی سیاه و سفید از ” امین آزادبخت ” است که دو نوجوان ده ، دوازده ساله ی روستایی را در موقعیتی خاص و منحصر به فرد نشان می دهد . عکس با ” لنز تله ” برداشته شده است و عکاس با استقرار در نقطه ای دوراز میدان توجه سوژه های تصویر ، آنان را به معنای واقعی کلمه در تله ی دوربین انداخته و یکی از آن موقعیت های خاص را که به اصطلاح ” شکار لحظه ها ” نامیده می شود ، خلق کرده است . این عکاس جوان و نام آشنای لرستانی را بیشتر با عکس های خبری و گزارشات مصور از اخبار و رویدادها ی جاری استان لرستان و غرب کشور می شناسیم . حضور دوربین صادق و کنجکاو او در متن اخبار ، صحنه ها و رخدادها ی جاری استان ما ، نقش مؤثری در ترسیم و مستند سازی این رخدادها و توصیف و بازنمایی جلوه های فرهنگ و هویت بومی زاگرس نشینان داشته است . البته او هم همچون بیشتر عکاسان رسانه ای عکس های دیگری هم دارد که در آن ظرایف و علائق زیبایی شناختی خود را درج و ثبت کرده است . کمانداران یکی از این عکس هاست که با وجود ارزش اسنادی آن در ارائه ی تصویری واقع گرایانه از واقعیات جامعه ی روستایی و بخصوص وضعیت کودکان و نوجوانان روستایی ، واجد جاذبه های...



تپه باستانی چیاپهن کونانی برای نخستین بار در لرستان ثبت موقت جهانی شد

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: برای نخستین بار در ایران و لرستان تپه باستانی ˈچیاپهن ˈکونانی کوهدشت ثبت موقت جهانی شد.

ˈسیدقاسم قربانیˈ روز سه شنبه طی گفت و گویی اختصاصی  افزود: در راستای تشکیل شورای سیاستگذاری ثبت آثار تپه باستانی چیاپهن کونانی از توابع شهرستان کوهدشت به عنوان یکی از قابلیت های تاریخی و فرهنگی استان لرستان در فهرست جهانی موقت یونسکو پیشنهاد و تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه این اثر تاریخی و باستانی پیش از این در تاریخ هشتم بهمن ماه سال ۸۵ به شماره ۱۷۰۸۹ در فهرست ملی کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این تپه مربوط به دوره نوسنگی است که نشان می دهد از حدود ۹ هزار سال پیش تا دوره ساسانی در این مکان آثار زندگی قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: این تپه با ابعاد وسیع به عنوان یکی از دهکده های دوران نوسنگی در لرستان و غرب کشور است و آثاری شامل یافته های استخوانی، تزئینی و یافته های سنگی با عنوان ˈابسیدینˈ نیز در این مکان کشف شده است.

قربانی با اشاره به اینکه این ابزار سنگی در محوطه های باستانی پیش از تاریخ کمیاب است، افزود: منشا این سنگ ها در آناتولی ترکیه کنار دریاچه وان وجود دارد و نشان می دهد که در آن زمان ارتباط تجاری این منطقه با ترکیه انجام می شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار فراوانی از استان لرستان قابلیت ثبت جهانی را دارد، اضافه کرد: آثار تاریخی و باستانی نظیر قلعه فلک الافلاک خرم آباد، پل های تاریخی و غارهای استان از جمله این آثار است که پیشنهاد ثبت جهانی آنها داده شده اما تاکنون تنها با این تپه باستانی موافقت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین تپه های باستانی بزرگی همچون تپه باباجان نورآباد لرستان، ازبکی کرج و شهر سوخته سیستان و بلوچستان نیز تاکنون ثبت جهانی نشده است که امیدواریم با ثبت موقت تپه باستانی چیاپهن، گام موثری برای ثبت دیگر آثار تاریخی و باستانی استان و حتی کشور نیز برداشته شود.

 

تهیه خبر  : مهناز بیرانوند

طنزلکی(مِرخ)


اسداله آزادبخت

طنزلکی(مِرخ)

برات نَمری مرخ ماشینی

یه تقاص چیه دیری مَسینی

یتیم یله شه مَر باوت کی بی؟

اِ هوز سکندر یا بروس لی بی؟

نِمم پارتی تو کومین وزیر بی؟

قوم نِزیکت کوم سر دبیر بی؟

مر تو طرفدار کومین جناح بین

چو سیمرغ قاف یه گل پیا بین

وکیل و وزیر تمارزو تونن

گوجر تا کلنگ کَتی بو تونن

تو دی همنشین میز سرانی

تو دی افتخار،ابرو کمانی

تو دی اِ هئیت دولت سرتری

نژاد آریا نسل برتری

وَ بنز و اسکورت جابجا مووین

اِ هتل هیلتون رنجیا مووین

وَ استاد استاد دورته مَ گرن

ریتقت وَ نرخ طلا مَ خرن

که دی چو اَسکه قُدقُد مَکین

دیری دَم حَلکی هُدهُدَ مکین

دلار و سکه کل بینهَ خِرت

موزه ل اروپا گن هانِ کِرت

سه گوشت آهو بیه آورو

چو نونت فیسون اِ ترشی دو

گوشت قرقاول بیه پَقازه

قزل حراج بی وَ مس قراضه

اِ شهر بی تو تژگاون کوره

آو شیرین و زویخاو شوره

چو بی بی زهرا سجدته مکن

دخیل شفاعت بندته مکن

دی اِ شهامه مرادو نمه

بچه میارل دی زادو نمه

پشی اِ شهرَ تموم سی پوشن

ذلیل و ضعیف جولانِ موشن.....


برات نمرا: زنده باشی / یتیم یه لشه :کنایه ازبی نام ونشان بودن است.

هوزسکندر: تیر وطایفه اسکندرمقدونی /بروس لی :رزمی کار وهنرپیشه معروف

تمارزو: حسرت ،آرزو/ گوجرتا کلنگ:کوچک و بزرگ/رنجیا: آزرده خاطر

دورته مگرن:اطرافت را حلقه میزنند / دم حلکی: ادا در آوردن،تمسخر

موزه ل اروپا :موزه های اروپا /هانه کرت :دنبالت هستند /

نونت فیسون:بازارش را به کسادی کشاندی/ پقازه : نوعی گیاه خوراکی که فصل زمستان دربیابان و دامنه کوه روییده میشود که خوراکی خوشمزه و لذیذ دارد.

قزل: هاهی قزل آلا / بی بی زهرا : زنی درمنطقه جنوب ودراستان خوزستان که ادعای بصیرت داشت وفوج فوج مردم برای زیارتش راهی جنوب میشدند و برای خود دفترودستکی بهم زده بود که توسط نیروی انتظامی دستگیر وعبادتگاهش را تعطیل کردند./ شهامه : زیارتگاهی بر فراز کبیرکوه/ پشی : گربه.



نعل وارونه ای که در سد معشوره زده می شود


اظهارات متفاوت نماینده کوهدشت در کمتر از چندماه باعث شده تا مردم این شهر افق روشنی از اجرای پروژه های مصوب این شهرستان نداشته باشند.

به نقل از ماد،الهیار ملکشاهی در اواخر تیرماه سال جاری در جمع مسوولان کوهدشتی در باره روند اجرایی سد معشوره چنین اظهار کرد:”اگر عملیات اجرایی این سد به همین صورت و با اعتبارات قطره ای به پیش برود تا ۵۰ سال آینده به بهره برداری نخواهد رسید”.
وی مجددا در هفتم مهر درباره زمان بهره برداری از سد معشوره به خبرنگاران چنین گفته است:”با این روند تخصیص اعتبارات اندک،سد معشوره۳۰ سال طول خواهد کشید”.
در حالی که رییس محترم کمیسیون قضایی مجلس باید نسبت به عدد و رقم و محاسبات حساسیت بالایی داشته باشد،معلوم نیست با کدام مکانیزم انهم تنها طی چند ماه موفق به افزایش سرعت پروژه به مدت ۲۰ سال شده اند؟
به گزارش ماد هرچند نمایندگان می توانند با بهره گیری از قدرت لابی و استدلال منطقی،اهمیت تسریع در اجرای پروژه ها را برای مسوولان اجرایی توجیه کنند،اما کاهش ۲۰ ساله زمان اجرای یک پروژه هنری است که از هرکس ساخته نیست.
نکته محوری دیگری که مورد توجه این گزارش قرار گرفته است این که نماینده محترم کوهدشت بیان داشته که وی پس از ملاقات با وزیر نیرو موفق شده تا نظر مساعد وزیر را برای انتقال یکصد میلیون متر مکعب از سد سیمره به اراضی کشاورزی کوهدشت جلب کند.
در حالی وی مدعی به دست اوردن چنین توافقی می شود که تا کنون درباره روند مذاکرات صورت گرفته توضیحی به افکار عمومی نداده است و معلوم نیست که آیا این توافق لفظی است و یا برای تحقق این منظور وی موفق به کسب یک مصوبه شده است؟
در حالی ملکشاهی در خصوص انتقال آب از سد سیمره سخن می گوید که به دلیل اختلاف ارتفاع موجود بین زمین های کشاورزی کوهدشت و سد مورد اشاره ،این مهم تنها با ایجاد ایستگاه های پمپاژمیسر بوده که خود مستلزم صرف هزینه های گزاف برای موضوعی است که در ادامه آن تردید جدی وجود دارد.
به گزارش ماد،هرچند توان مذاکراتی جناب ملکشاهی ممکن است در نهایت منجر به پمپاژ سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب اب از سد سیمره شود،اما اگر وی توان خود را در این راه فرسوده نمی کرد و پیگیر مصوبه لازم الاجرای سد معشوره می کرد،به جای ۱۰۰ میلیون متر مکعب،سیلابی از نعمت از دریچه های این سد به سوی زمین های تشنه کوهدشت سرازیر می شد.
مستندات در اختیار ماد حاکی از این موضوع است که اجرای سد معشوره با ترک تشریفات مناقصه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شد تا در کمتر از ۷ سال به بهره برداری برسد.
بی شک تلاش برای به جریان انداختن توافق صورت گرفته با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء زمان اجرای پروژه را از ۵۰ یا ۳۰ سال مورد ادعای جناب نماینده به ۷ سال قانونی اش کاهش خواهد داد،این کاری است که مردم کوهدشت لرستان از ملکشاهی انتظار دارند.



امین آزادبخت " عکاس لرستانی "  به عنوان عکاس برتر سال ۹۰ در کشور معرفی شد

Amin Azadbakht was introduced as the best photographer of  2011  in Iran

 

به گزارش وبلاگ کوهدشت به نقل از ایرنا ، اثر ‘امین آزادبخت’ عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان لرستان در جشنواره عکس های برتر سال ۹۰، عنوان یکی از عکس های برتر سال کشور را به خود اختصاص داد.

بدنبال برگزاری جشنواره عکسهای برتر سال ۹۰ در فرهنگسرای رسانه ، ۱۰۰۰ عکاس ایرانی آثار خود را با موضوع آزاد به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه با معرفی ۲۰۰ اثر برتر برگزار شد که اثر عکاس ایرنا لرستان به عنوان یکی از آثار برتر انتخاب شد.

گفتنی است امین آزادبخت تنها عکاس لرستانی می باشد که موفق به کسب عنوان عکاس برتر در جشنواره عکس های برتر سال ۹۰ شده است.

همچنین نمایشگاهی از آثار برگزیده عکس های برتر سال ۹۰، از دیروز به مدت یک هفته برای بازید علاقه مندان در فرهنگسرای رسانه واقع در میدان ولیعصر (عج) تهران برپا شده است.

امین آزادبخت هم اکنون مدیریت سایت خبری تحلیلی میرملاس نیوز را نیز برعهده دارد که از طرف همکاران و شورای نویسندگان میرملاس به ایشان تبریک و آرزوی موفقیت های روزافزون را داریم.

 

 عکس برگزیده  امین آزادبخت به عنوان یکی از تصاویر برتر سال ۹۰ در ایران :

 

 

 اسم عکس :  کمانداران

محل عکاسی : روستای تکیه ی ضرون – شهرستان کوهدشت

زمان عکاسی : اردیبهشت ۱۳۹۰

 عکاس : امین آزادبخت

 

 

 

میرملاس نیوز

ساعت به ساعت با اخبار استان لرستان

میرملاس نیوز

پنجمین همایش استانی مسئولان دفاتر ایرنا در لرستان

پنجمین همایش استانی مسئولان دفاتر ایرنا در لرستان

 عکاس : امین آزادبخت

بقیه ی عکس ها را در خبرگزاری ایرنا ببینید

پشت خط انتخابات

حشمت اله آزادبخت

 پشت خط انتخابات

-  به‌به! دوست عزیزمن! حالت چطوره؟ خانواده‌ی محترم خوبن انشاالله؟ امسال بازم میخوام زحمتت بدم.

هفت پشت حواسم را چنان به کوچه‌ی علی‌چپ زده بودم که انگار نه انگار در تمام عمرم او را دیده بودم.

ببخشید اشتباه نگرفته‌ای؟

ای بابا منم.

کدام منم؟ بدهکار که نیستم آقا؟

ای بابا ما بدهکار جنابعالی هستیم…ام نامزد بودم.

نامزد کی؟

انتخابات دیگه.

چنان مادرانه حرف می‌زد و پسته‌ی شیرین لبخند می‌شکست که آب وجد از دهان آدم جاری می شد. اما این همان آقایی بود که دوسال پیش نزدیک بود با سپر بی حواسی کمرم را دو نیم کند اما به جای عذرخواهی، بلندگوی سرش را از ماشین بیرون کشید و داد زد: هی! چته؟ چی خوردی؟…

حالا چه شده است که آن‌قدر ژستش را با تلمبه‌ی مهربانی باد کرده که بر پافوفه‌ی چین چین پیشانی اش، جای اخم رهگذری هم باقی نمانده است؟ خلاصه بعداز کلی خم و راست کردن نشانی‌ها و…گفتم: متاسفم آقا اشتباه گرفته‌ای. من نامزد برادرم را هم نمی‌شناسم و آرام به مسیرم ادامه دادم. برعکس پایین آمدنش که تیر مچاله‌ی بدنش را با شتاب از قلماسنگ صندلی، به سینه‌ی خیابان پرت کرده بود، با نفس بلند تعجب، به دهان نیمه باز ماشین بازگشت.

این‌طور مواقعی آدم، چنان در بی‌هوایی فکر غرق می‌شود که نمی داند چگونه اتوماتیک پاها را از میان این همه ماشین و آدم بی‌پیاده‌رو به چند خیابان آن طرف‌تر رسانیده است؟

تا حالا کجا بودی مرد حسابی؟ من و تو اگر تمام طناب‌های فامیلی شهر و روستا را به‌هم گره بزنیم باز به‌هم نمی‌رسیم. چه‌طور شد دو سال پیش نزدیک بود غریبه‌ی هیکلم را له کنی و زیر سانسور ساتور زبانت هی! شدم. اما امروزکه برای رسیدن به کرسی بی صدای مجلست، به قطره‌ی برگه‌ی من نیاز داری، ها! شده ام و با دسته‌گل رنگارنگ به به و سلام «باطمع» خوش رویی‌ات به سمت آشنایی‌ام خیز برمی‌داری؟ بازآمده‌ای تا طناب مهربانی دست‌هایت را به گردن این همه جوان در به در که در باتلاق فقر و بی‌کاری و اعتیاد فرو رفته‌اند، دراز کنی و بعد پا بر شانه‌های لاغرشان بگذاری و بر کرسی سکوت صدارتت خوش بنشینی و ماه روشن شب‌های شهنازی شیرین زندگی‌ات شوی و ما چون پلنگ‌های زخمی تیر محرومیت خورده، از زیر خروارها سنگ و سیمان وآهن،چنگ تقلا به هوای بیهودگی بزنیم؟ 

شکار کرسی چاق نمایندگی چه‌قدر می‌ارزد که هر کس پست طلایی خود را رها کرده وبعد از چند سال خوش‌نشینی و بی‌دردی و دوری از دردهای این مردم، دندان طمع‌اش را به سمت میدان بهارستان تهران تیز کرده است؟ ما که چند سال است جمال مبارکت را در خواب هم ندیده‌ایم، چگونه است حالا که به خط شروع مسابقه‌ی دو انتخابات نزدیک شده‌ای،حال مرده‌های هزارساله‌ام را نیز جویا می‌شوی و طبیبانه انگشت درست تشخیص، برزخم‌های کهنه‌ام می‌گذاری؟ آیا تا امروز که با پرانتز آغوشت به سمت بلعیدن شرافتم خیزبرداشته‌ای، دردها و زخم‌هایم را نمی‌دانستی؟ آیا بعد از ربودن برگه‌ی پیروزی، واژه‌های زخمی هوارم را در گوش توجه ات پژواک می‌کنی و نماینده‌ی گلوی خفه‌ی محرومیتم می‌شوی یا نه، بر تخته‌ سیاه حافظه‌ات دستمال فراموشی کشیده و انگشت دل‌خوشی بر کمبود‌های زندگی‌ات می‌گذاری؟ تو که امروز لیست تمام فاتحه‌خوانی‌های جدید و قدیم را در جیب داری، آیا پس از صعود از ستیغ برفی انتخابات، نگاه گرمی به سمت زنده‌های چشم به راه پشت سرت سرازیر خواهی کرد؟ آیا حالا که هنوز چند ماه تا شروع تبلیغ فاصله هست و تو بر نقشه‌ی کامل زبانت کارخانه‌ها و پروژه‌های سر به ابر را به همه نشان می‌دهی، آیا بعد از عید ۹۱ نقشه‌ی دراز زبانت را برای همیشه تا خواهی کرد و نوک آن را به چشم به‌راهی مردم تکان خواهی داد یا نه، شهر شلوغ اعتیاد و بی‌کاری و خودسوزی و…امان از خواب راحتت خواهد برید؟

سلاااااااااام! آقا ما مخلصیم! تکان محکمی می‌خورم و زنجیر محکم فکر را پاره می‌کنم که متوجه فیلم‌بردار،ببخشید، آقای…می‌شوم که تا کمر از شیشه‌ی تنگ ماشین بیرون آمده است و فرد ناشناس دیگری که دولول انگشت پیروزی‌اش را از صندلی عقب ماشین به سمت من تکان می‌دهد…

شب یلدا در لرستان

سنت‌هاي مردم لرستان در "شب يلدا"

توک چله!!!!!!!!مردم لرستان در شب چله، با گوسفند يا بوقلموني كه براي شب چله، پروار و چاق كرده‌اند غذا تهيه مي‌كنند. افراد خانواده‌ها به همراه بزرگان خانواده‌ها دور هم جمع مي‌شوند، به گرفتن فال و تعريف داستان و خاطره مي‌پردازند. آنها براي اين شب مانند ديگر شهرهاي ايران انواع تنقلات و ميوه‌ها، خربزه و هندوانه تهيه مي‌كنند. در شب چله نيز نوجوانان و جوانان محله‌هاي مختلف در لرستان، به گروه‌هاي دو يا چهار نفري تقسيم شده و به پشت بام خانه‌ها مي‌روند و از مسير دودكش بخاري‌هاي خاموش خانه‌هاي قديمي يا جلو پنجره‌ها، شال مي‌فرستند و با خواندن ترانه‌هاي مخصوص اين شب تقاضاي آجيل و تنقلات مي‌كنند و صاحب خانه نيز مقداري از مواد خوراكي آن شب را به پرشال مي‌بندد و با تكان دادن شال اشاره مي‌كند كه بالا بكشند.

آیین سنتی 'گل مالی' عزاداران عاشورای حسینی در کوهدشت

آیین سنتی 'گل مالی' عزاداران عاشورای حسینی در کوهدشت از نگاه دوربین

عکاس :  امین آزادبخت
بقیه ی عکسها رو در خبرگزاری ایرنا ببینید .

مراسم سنتی چهل منبر بانوان لرستانی

گزارش تصویری : مراسم سنتی چهل منبر بانوان لرستانی در تاسوعای حسینی

عکاس : امین آزادبخت

بقیه ی عکسهارو در خبرگزاری ایرنا ببینید.

شروع ماه محرم و حال و هوای شهر خرم آباد

گزارش تصویری : شروع ماه محرم و حال و هوای شهر خرم آباد 

عکاس : امین آزادبخت

بقیه ی عکس ها رو در آژانس عکس خبری ایران ببینید.

گزارش تصویری غروب دریاچه سدهاله كوهدشت

گزارش تصویری غروب دریاچه سدهاله كوهدشت 

 عكاس: امین آزادبخت

بقیه ی عکسها رو در خبرگزاری ایرنا ببینید .

تندیس مفرغ لرستان در میدان آزادگان كوهدشت

تندیس مفرغ لرستان در میدان آزادگان كوهدشت

عكاس: امین آزادبخت

بقیه ی عکسها رو در خبرگزاری ایرنا ببینید .

بارش باران و آبگرفتگی معابر در كوهدشت  - بخش (۱)

بارش باران و آبگرفتگی معابر در كوهدشت  - بخش (۱)

شنبه ۱۴ آبان ۹۰

عکاس : امین آزادبخت

بقیه ی عکس ها را در خبرگزاری ایرنا ببینید

بارش باران و آبگرفتگی معابر در كوهدشت  - بخش (2)

بارش باران و آبگرفتگی معابر در كوهدشت  - بخش (2)

شنبه ۱۴ آبان ۹۰

عکاس : امین آزادبخت

بقیه ی عکس ها را در خبرگزاری ایرنا ببینید

برداشت محصول انار در زیرتنگ سیاب كوهدشت

گزارش تصويري از برداشت محصول انار در زیرتنگ سیاب كوهدشت

عكاس: امين آزادبخت

بقیه ی عکسها را در خبرگزاری ایرنا ببینید

نگاه دوربین به غروب یك روز پاییزی در كوهدشت

نگاه دوربین به غروب یك روز پاییزی در كوهدشت

عكاس: امین آزادبخت

بقیه ی عکسها را در خبرگزاری ایرنا ببینید

گزارش تصویری از روند شتاب ساخت و ساز در شهر کوهدشت

گزارش تصویری از روند شتاب ساخت و ساز در شهر کوهدشت

عکاس : امین آزادبخت

بقیه ی عکسها را در خبرگزاری ایرنا ببینید

کوهدشت نامه  بخش یک

 
 شاعر  :  هژبرمیرتیموری

 

   کوهدشت نامه  بخش یک –


یه شهر گجر، عر بیابونی
چند گله کوچه و، چند خیابونی

کوه له دوری ، چوحلقه ی داس
عر وسط حلقه ، شهری چوالماس

دشتی سرسبزو،پراز بابونه
موج شقایق و، هر گل و پونه


مردم سخی و، میهمان نوازی
غریب پرست و، دس ودل وازی

و کردارنیک ، و رسم و خو
بسی مهاجر، سرازیرو سو

اژ قم و اراک ، تا گه شیرازت
تیرون، همدان و، یا گه اهوازت...
 
 
 
بقیه ی اشعار در ادامه مطلب ...
ادامه نوشته


هژبرمیرتیموری

 کوهدشت نامه بخش 2 –

یکی ترمو داشت، اوستا محمودی
یه کافه چرکو، بود و نبودی

کباب ِ چرب و، مزه هردودی
عه صو تا گه شو، دنبال سودی

یه کاسه ماس و، چپال ِ نونی
هرکه مهواردی، نوشی عرگیونی

همیشه شلوغ، پر اژ شل وکت
چوهمونه پر، هم دم وهم پت

نه فره ماشین و، نه فره موتور
پارک کرده عه در، هرخرو شتر

بقیه ی اشعار در ادامه مطلب ...

ادامه نوشته

علی کورانی فر اعلام حضور قطعی خود را در انتخابات اعلام نمود.

علی کورانی فر

 کاندیداتوری خود را با یک همایش غیر رسمی استارت زد.

گزارش تصویری ویژه ی میرملاس نیوز از این همایش را در ادامه مطلب ببینید.



تصادف پیکان با خودرو آر دی جاده خرم آباد - کوهدشت

تصادف پیکان با خودرو آر دی جاده خرم آباد - کوهدشت

۲۴ شهریور ماه ۹۰

عکاس : امین آزادبخت

جاده خرم آباد-كوهدشت با حذف نقاط حادثه خيز ايمن مي شود

رييس پليس راه استان لرستان/

جاده خرم آباد-كوهدشت با حذف نقاط حادثه خيز ايمن مي شود

خرم آباد - رييس پليس راه لرستان گفت: تعريض و حذف نقاط حادثه خيز جاده 'خرم آباد - كوهدشت ' باعث كاهش تصادفات ايمني رفت آمد در اين مسير مي شود.

سرهنگ 'هويدا تزار' در گفت و گو با ايرنا افزود: طراحي محور ارتباطي خرم آباد - كوهدشت بر اساس اصول مهندسي نيست به همين منظور اين مسير داراي فراز و فرود و پيچ هاي تند و نقاط حادثه خيز زيادي است.
وي عوامل بروز حادثه در جاده را به سه بخش خطاي انساني، نقايص خودرو و راه تقسيم كرد و گفت: رانندگي در شرايط مختلف آب و هوايي، مسيرهاي كوهستاني و نوع جاده از نظر يكطرفه و دوطرفه بودن، متفاوت است و در بروز و افزايش واژگوني و برخورد خودروها موثر است.
فرمانده پليس راه استان لرستان كم تجربگي رانندگان و وجود اشكالات فني و مهندسي جاده خرم آباد - كوهدشت را از عوامل بروز واژگوني خودروها عنوان كرد و گفت: توجه به تابلوهاي هشدار راهنمايي و رانندگي مسير، اين گونه حوادث را كاهش مي دهد.
سرهنگ تزار در تقسيم بندي جاده ها، محور خرم آباد -كوهدشت از مسيرهاي دوطرفه غير مجاز دانست و افزود: نبود حفاظ مياني بين مسيرهاي رفت و برگشت و حفاظ كنار جاده نيز از عوامل زمينه ساز تصادفات رانندگي است.
وي علاوه بر وجود پيچ ها ي تند و نبود ديد كافي، عمليات راه سازي و اختلاف سطح شانه راه را نيز در بروز حوادث رانندگي دخيل دانست و اظهار داشت: محور خرم آباد -كوهدشت جاده اي تفريحي و تجاري بوده و بخشي از صادرات محصولات استان هاي مركزي به كشور عراق از اين مسير انجام مي شود.
رييس پليس راه استان لرستان گفت: تنوع خودرو هاي سبك و سنگين نيز از عوامل حادثه ساز اين مسير است و رانندگي در اين مسير هوشياري و هوشمندي بيشتري را طلب مي كند.
سرهنگ تزار گفت: به منظور ارتقا ايمني سفر و برخورد با تخلفات حادثه ساز، روزانه دو گروه محسوس و يك تيم نامحسوس پليس با گشت زني در اين محور بر تردد خودروها نظارت مي كنند.
وي با اشاره به كاهش 22 درصدي آمارفوتي و31 درصدي جرح ناشي از تصادفات رانندگي استان لرستان در پنج ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: در اين مدت بر اثر حوادث رانندگي در جاده خرم آباد - كوهدشت 165 تن مجروح و پنج تن از هموطنان جان خود را از دست داده اند.
گفته مي شود، طرح تعريض جاده خرم آباد - كوهدشت نيازمند 400 ميليارد ريال اعتبار است كه همه ساله با تامين بخشي از آن اجراي طرح توسط سه شركت پيمانكار ادامه مي يابد.
شهرستان كوهدشت با بيش از 220 هزار نفر جمعيت در غرب استان لرستان و در همسايگي استان هاي ايلام و كرمانشاه واقع شده و از قطب هاي توليدي استان در بخش هاي كشاورزي و توليدات دامي است.